МЕТОДИЧНА РОБОТА
Методична робота – це цілісна, заснована на досягненнях науки і передового досвіду система аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково практичної, інформаційної діяльності з метою удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
Основні завдання методичної роботи в закладі:
- створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти, підвищення професійної майстерності кожного педагогічного працівника;
- упровадження в навчально-виховний процес передового педагогічного досвіду, сучасних педагогічних технологій, використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки;
- вивчення, узагальнення та поширення перспективного досвіду;
- розвиток традиційних і пошук нових ефективних форм методичної роботи;
- проведення постійного моніторингу суб’єктів навчального процесу щодо визначення їхніх інтересів, уподобань, здібностей, можливостей, бажань, з метою їх максимальної реалізації;
- розвиток потреби педагогічних працівників щодо професійного вдосконалення, спрямування його на реалізацію власної освітньої траєкторії протягом життя;
- забезпечення відповідальності кожного учасника педагогічного процесу за результат своєї праці, сприяння прагненню викладачів до саморозвитку, творчості, прояву ініціативи.
Структура методичної роботи комунального закладу "Харківський ліцей №85 Харківської міської ради"
Методична робота з педагогічними працівниками закладу освіти спрямована на виконання Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, підвищення кваліфікації вчителів, що передбачає індивідуальну та колективну діяльність щодо впровадження в практику досягнень науки і професійної майстерності, інноваційних педагогічних технологій та передового педагогічного досвіду.
Єдина методична тема, над якою працює колектив: "Розвиток професійної компетентності педагога Нової української школи засобами самоосвіти та педагогічної взаємодії"
Основні напрями в роботі над методичною темою:
- вивчення нормативно-правової бази; оволодіння методологічними й теоретичними основами відповідної галузі науки (за фахом), сучасними досягненнями психолого-педагогічної науки, методикою викладання предмета, забезпечення рівня освіти відповідно до державних вимог і стандартів;
- вивчення та використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки, ефективного педагогічного досвіду; розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків педагогів; впровадження результатів наукових досліджень, які сприяють індивідуальному розвитку кожної дитини;
- вивчення й аналіз стану викладання, якості навчальних досягнень учнів, рівня їх вихованості; виявлення труднощів у засвоєнні програмного матеріалу, запровадження сучасних методичних виявлень обдарованих дітей;
- інформаційне забезпечення педагогічних працівників з питань педагогіки, психології, фахових дисциплін;
- апробація та введення нових освітніх технологій і систем;
- всебічний розвиток творчих здібностей педагогів, формування в них навичок науково-дослідницької роботи, зацікавленості новими педагогічними технологіями;
- підвищення рівня методологічної підготовки педагогічних кадрів, перенесення акценту з інформаційних на інтерактивні аспекти навчання;
- сприяння виробленню в учителів умінь і навичок самостійної роботи з метою безперервного підвищення кваліфікації та вдосконалення педагогічної майстерності;
- забезпечення якісного впровадження системи спеціалізованої підготовки у профільних класах, зорієнтованої на індивідуалізацію навчання та наступність між загальною і професійною освітою та вищою школою.